Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på Friluftsliv.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
Elisabet Zöttl
Skapat 2024-08-16 av Elisabet Zöttl, kvinna, 44 år, Kalmar län.
Söker sällskap för fjällvandring första veckan i sept
Hej, jag är intresserad av sällskap för fjällvandring. Jag har en del erfarenhet, dels från Tänndalen/Funäsdalen, Vålådalen, och Alperna. Vill helst komma till fjällen kollektivt, inte bära all mat o bo i fält, hellre bo i stuga/hotell, och vandra dagsutflykter, ca 15 km/dag. Helst Abisko eller liknande, men kan även tänka mig andra ställen.

Jag är 44 år, har familj, bor i Kalmar. Jag har trädgård och är engagerad i miljöfrågor. Är resglad men klimatmedveten. Upptäckt vandringen de senaste 15 åren, genom min man, som är från Österrike, litar mest på hans erfarenhet, men vill gärna själv bli bättre på förberedelser, avläsning av risker m.m.

Hör av er vid minsta intresse. Ser fram emot en ny vandringsbekantskap.

Mvh Elisabet

Svar på inlägg

Jeny
#1. Publicerat 2024-08-19 av Jeny
Vill gärna vandra på samma sätt som dig, har även inställde en vandring mellan Nikkaluokta och Abisko pga att sällskapet blivit sjuk.
Jag kollar tiden men kanske får inte semster på kort varsel. :)


Elisabet Zöttl
#2. Publicerat 2024-08-20 av Elisabet Zöttl
Hej Jeny, vad kul att du är intresserad, meddelar du mig när du vet om du kan första veckan i sept? Så kan vi utbyt nummer och börja smida planer tillsammans. Nu fick jag syn på storulvån, Blåhammaren och sylarna, går att åka dit med tåg och ta rundan, mellan 15-20 km per dag, packning 10-12 kg. tre nätter, fyra dagar stod det på vandringspaketet med guide. Jag har varit i Vålådalen, men Jämtland är fint, jag kan tänka mig det.
Mvh Elisabet
Anonym
#3. Publicerat 2024-08-25 av Anonym
Gillar det jag läser och ser en människa ser och vill samma...
Jeny
#4. Publicerat 2024-08-31 av Jeny
Hej Elisabet,
Ursäkta för sent svar.
Jag har undersökt och inte blir någon semester första veckan i september
Kanske en annan gång.

Hälsningar Jeny
Daphna
#5. Publicerat 2024-09-14 av Daphna
Hej Elisabeth,

jag och min hund vill gärna fjällvandra, blev precis medlem så första veckan i september har ju gått men om du fortfarande vill åka senare i höst så kan vi höras och kanske planera något. Är dock nybörjare och har aldrig varit i fjällen.
Vänliga hälsningar
Yvonne
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på Friluftsliv.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen